lördag 18 februari 2012

Joyce och Proust

Skriva som antingen James Joyce eller Marcel Proust. Jag tyckte det var en väldigt rolig uppgift, ganska svår men väldigt rolig. Det fick mig att tänka till och försöka komma ihåg alla gånger då jag fått flashbacks. Jag visste redan under lektionen att jag ville försöka skriva som Proust - dels för att jag tyckte att Joyce text var så otroligt jobbig och dels för att jag har ganska många sådana minnen som Proust skrev i Madeleinekakan. Många av de minnen jag har fått tillbaka har varit någonting med Japan också. Men för att vara kortfattad - ganska svår men bra uppgift.

1 kommentar:

  1. Ja - jag följde ju min uppdateringslista, och då får jag inläggen ett i sänder - alltså såg jag inte din metatext förrän efter jag skrivit förra kommentaren.
    Men visst är det ganska svårt att försöka förklara hur de där minnesflasharna riktigt kommer till? Och spännande att försöka?

    SvaraRadera