söndag 11 mars 2012

Timmarna

Filmen Timmarna är inte direkt en sådan film som jag brukar se i vanliga fall men måste säga att den verkar vara riktigt bra. Idén att följa tre kvinnor från olika tidsperioder gör att det blir väldigt intressant och så att man måste hänga med hela tiden eftersom de byter person om vartannat. 
   Först när vi började titta blev jag lite förvirrad, jag trodde utifrån vår lärares förklaring att det skulle vara tre separata delar efter varandra. Att filmen först skulle berätta Virginia Woolfs berättelse och sedan övergå i den andra kvinnan berättelse för att till sist sluta med den moderna Mrs Dalloways berättelse. Istället visar filmen de tre kvinnornas berättelse parallellt med varandra. Det tycker jag var både förvirrande, spännande och på ett sätt modernistiskt. Sedan kunde jag ju inte sluta titta på Nicole Kidmans näsa när hon kom in i bilden.

1 kommentar:

  1. Den har det skrivits mycket om, den fantastiska näsa som en lika fantastisk maskör måste ha gjort... Ja, lite förvirrande och mycket modernistiskt!

    SvaraRadera