fredag 31 december 2010

2010

Snart är ännu ett år slut. Och då börjar ett annat. År 2010 har varit ett väldigt händelserikt år. Kollade i tidningen imorse och då hade dem en extra bilaga med bilder från året. Det var allt ifrån vulkanutbrott och askmoln till kända personer som dött. Om rödslam som runnit ut över hela städer och jordbävningar och koleraepidemi. Och när jag tänkte efter har det nästan hänt mer saker under 2010 än under många andra år - i alla fall enligt mig.
  Det har hänt saker i mitt liv också. Polenresan, klassresa till Alnäs, niornas bal, lämnar en skola jag gått i 10 år och börjar i en helt ny skola med en helt ny klass som visar sig vara den bästa. Sedan har det hänt mycket emotionellt också, men det kanske inte är något som jag vill ta upp här.
  Jag har träffat många nya vänner som jag förmodligen kommer ha hela livet. Jag har gjort saker jag nästan aldrig har gjort förut men jag ångrar inget av dem. Mycket av det jag gjort kan vara för att jag bytt skola, att jag vågar göra saker annorlunda nu med andra människor.

2010 har varit ett bra år trotts alla eländigheter, men jag tror ändå att 2011 kommer bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar